marți, 17 decembrie 2013

Da

Vecinul meu a vândut porcul şi şi-a cumpărat de toti banii lumânite de Crăciun.
Lumânează casa aia a lui de nu poate dormi juma' de sat până pe la unş'pe, când scoate instalatia din priză, ca să nu consume curent şi să poată dormi şi el şi copchiii lui.

Duc copchiii mei dimineata la grădinită şi adesea mă întâlnesc cu soacră-sa, căreia îi dau negreşit binete, cu un "Săru-mâna" sincer, de om bine crescut.

Deunăzi s-a uitat fix în ochii mei printre ceilalti părinti, ce încercau să scape şi ei de copchii lor, şi mi-a spus scurt şi la obiect, ca pe ceva de importantă capitală:

- Să-i ziceti sotiei că da...

Am dat din cap complice, ca şi cum aş fi înteles totul.

Din păcate, n-am rezistat la atâta secretomanie rurală şi am trezit-o cam brusc pe nevastă-mea din somn:

- Scoală, femeie, a zis vecina cu vaca să-ti transmit că da! Da am înteles, da' de ce da? Pen' ce da?
- Măi, om nebun, m-ai speriat! Lasă-mă să dorm...

Abia după vreo oră şi vreo trei telefoane ratate, am reuşit să scot ceva de la ea:

- Am treabă de nu mai pot şi tu mă stresezi cu telefoanele! De vreo două săptămâni îti tot povestesc că încerc să cumpăr un sfert de porc de la vecinul cu laptele şi că îl promisese de dinainte altcuiva, dar poate ăla nu-l mai vrea şi atunci mi-a promis că n-il dă nouă. Vorbesc singură, niciodată nu m-asculti!

- Şi ce să-i zic vecinei mâine? am întrebat eu nevinovat, pierdut de la primele ei cuvinte, cu ochii în monitor după email-uri.
- Spune-i că-l vrem, eşti surd sau te faci că nu-ntelegi?! Atâta-ti trebuie să uiti!

A doua zi dimineată am pândit-o pe soacra vecinului meu de cum a intrat pe uşă şi, când a nimerit cu privirea spre mine, am urlat tare pe holul grădinitei:

- Săru-mâna, a zis sotia mea că da!

Îmbujorată toată, cu toti ochii atintiti spre ea, vecina a încuviintat complice din cap.

Vecinul meu mi-a vândut sfertul de porc şi acuma casa lui lumânează în tot satul pe banii mei.
Nici nu mai am nevoie să-mi iau şi eu lumânite la casa mea.

Să-i dea lui Dumnezeu sanatate, că bun porc a crescut, un Crăciun fericit la toată lumea, s-aveti un an nou fericit alături de cei dragi şi să vă bucurati din plin de sărbătorile pascale. Hristos a înviat!

P.S. Vecine, în seara asta ai uitat să-mi aduci laptele. Am înotat ca un pui de bagdaproste prin frig şi noroi, până la noi la birt în sat!