marți, 5 aprilie 2011

Mica beţivancă

Sâmbătă seara, ne-am cam beţivănit la restaurant Casa Rotaru.

Eu am adormit buştean după petrecere, dar soţia mea, drăguţă cum o ştiţi, a strâns prin casă până pe la vreo trei dimineaţa.
Fiică-mea a fost finuţă, m-a trezit abia pe la nouă jumate cu două picioare aplicate expert direct în figură.

Ca un părinte denaturat ce sunt, m-am dus să-mi beau cafeaua pe terasă înainte de-a da lapte la copchil.
Bag la foc rapid două cuie Marlboro şi intru în casă mulţumit de mine.

Fiică-mea - udă toată pe pijama.
O fi borât iar, că ne mai făcuse figura asta cu două zile în urmă, dar ce? - că nu-i dădusem încă nic de mâncare.

Mă apropii s-o miros - surpriză, puţea a ţuică de prună de la o poştă.
Mă uit la ea - ea se uită la mine, eu o întreb ce-a făcut - ea îmi răspunde cu multe cuvinte şi bineînţeles că nu înţeleg nimic.

Noroc că a învăţat să arate cu degetul.
Mă duce întâi la ţuica turnată pe hol şi apoi la paharul lăsat de un cumătru de-al meu, mai bătrân şi fără glagorie în cap, în firidă, la îndemâna copchilului.

Ce copil descurcăreţ am!
Nu ştie încă să bea din pahar dar e destul de îndemânatică să-l pună înapoi de unde l-a furat, fără să-l spargă.

Mă uit lung în ochii copilului după semne de comă alcoolică - nimic deocamdată.
Iau paharul la repezeală din calea ei, dar când mă întorc o găsesc iar degustând cu degetul din ţuica vărsată pe hol.

Nesătula...

Sterge pe jos, trezeşte-o pe mă-sa, spală copchilul, schimbă-l, dă-i laptele şi hai la sobriety test.

P.S. În atenţia Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Iasi, acest articol este un pamflet, eu nu am nici un cumătru bătrân şi fără glagorie în cap.
Mai bine zis n-o să mai am aşa un cumătru, pentru că i-a pus cineva gând rău în weekend .

20 de comentarii:

  1. :)) Da, bănuiam că va moşteni caracterul tău. Prima mea beţivăneală a fost pe la 4 ani, deci nu cred că e cazul să te alarmezi. Deşi să-şi spun drept, eu am început cu ceva mai light... ca vinul. Nu m-am aruncat direct la dintr-astea sofisticate, gen tării.

    RăspundețiȘtergere
  2. CCM(plecat devreme)5 aprilie 2011 la 12:25

    S-ar fi putut intimpla o drama daca ar fi ajuns la tuica varsata pe hol si alti copchii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce ti-a dat de inteles dupa degustare - i-a placut tuica de pruna? ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Noua ni s-a-ntamplat sa nu gasim cheile casei. Cauta-n stanga, cauta-n dreapta - degeaba. Radu era la fel de mic precum Laura voastra si inca nu vorbea. Ne-a venit ideea sa-l intrebam si pe el daca nu le-a vazut pe undeva. A dat afirmativ din cap, a aratat cu degetul, apoi ne-a dus la usa sufrageriei - care era deschisa la perete - scotand, de pe partea lipita de zid a acesteia, cheile pe care el insusi le furase si le bagase in gaura cheii. Puteam noi sa le vrem mult si bine, ca acolo nu ne-ar fi dat prin cap sa cautam...

    Mici-mici, dar hotomani si descurcareti! :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Vezi?Te plangeai ca nu seamana cu tine!

    Sa inteleg totusi ca te -ai hotarat pe cine consideri vinovat pt. betivaneala fiica-ti.
    Ai rezolvat dilema:nu esti tu care n-ai supravegheat-o,nu-i nevasta-ta care la 3 dimineata a ratat paharul din firida,asa ca dai vina pe CCA,un om batran si prost(vezi,eu sunt mai directa) care pe deasupra mai era si obosit dupa ce ti-a curatat curtea si ti-o afumat toata casa cand a dat foc la gunoaie!

    Merita pedepsit! Il las pe el sa conduca atunci cand venim la tine.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Silvia: macar la asta sa semene cu mine. Eu am inceput cu berea, pe la vreo 25 de ani.
    @CCM: nici o grija, vine drama si asa.
    @Isis: i-a placut la nebunie, am cam intrat la ganduri din cauza hotomancei. Cred ca in curand bag si eu episoade cu lucruri "pierdute".
    @Ela: era de fapt o trilema. Eu dau vina doar pe nevasta-mea si pe cumatru. Razbunarea e aproape!

    RăspundețiȘtergere
  7. Gabi, e tareee de tot! Râd de 2 minute în continuu!!! :))

    RăspundețiȘtergere
  8. @Cristi: da-i cu tuica daca incepi sa sughiti de-atata ras.

    RăspundețiȘtergere
  9. S-a terminat tuica! Nu mai am! :))

    RăspundețiȘtergere
  10. @Crisit: foarte ciudat, si eu am cam terminat cele 60 de kile de anul trecut. O fi ajuns criza si in domeniul asta?

    RăspundețiȘtergere
  11. Si eu, cand eram mica, bagam degetul in pahare, sa gust.
    M-am dus si la nanu-meu, care avea in mana fix un pahar de tuica. Eu intindeam degetul, el: nu si nu!
    Ca sa ma faca sa abandonez ideea, mi-a zis: Las' ca scot eu cureaua!
    Copilul nebatut din mine si cu mare grija fata de nanu a raspuns foarte serios si alarmat: Nu scoate cureaua, ca cad papadonii!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. @Anda: cat pe ce sa ramana nanu fara papadoni :)
    Noroc de tine, vrasazica erai grijulie de mica.

    RăspundețiȘtergere
  13. De ce loviti toti un om batrin?Cred ca eu am lasat rachiu,era prea slab(produs an republica Oltenia)si nu l-am putut consuma in cantitatea corespunzatoare.
    P.S.Cer scuze de la cumatra mea ELA!Am anteles ca am reusit sa o supar.(am talent la chestia asta)


















































    p

    RăspundețiȘtergere
  14. @Chelu: am zis eu bine ca n-are glagorie in cap cumatrul meu cel batran. El singur a zis ca era paharul lui. Daca tot te-ai dat si tu de gol, trimit rachetii peste tine, mai ales ca nu ti-a placut rachiul meu.

    RăspundețiȘtergere
  15. Fii cu ochii pe ea pentru ca incep nazdravaniile!

    RăspundețiȘtergere
  16. @Chelu: Hopa,alta dilema!Eu inteleg ca sunteti veri,ca intotdeauna va tineti partea neconditionat si ca va doare undeva de razbunarea lu' Rotaru,dar ne-ati bagat in ceata pe toti!
    Cel batran jura cu mana pe inima ca el a fost criminalul.Plus ca se pare ca nici lui nu i-a placut tuica de Oltenia!
    P.S. Da,esti talentat!Oricum, sper sa nu se mai repete.

    RăspundețiȘtergere
  17. Gabi si eu ca si Cristi rad de nu mai pot....foarte amuzanta patania ta....eu am dat de baut la pisica...nu ca as fi eu nebuna ci pentru ca tot isi baga nasul in pahar. Am inmuiat degetul in votca si i-am dat pe la botic si ea se lingea de mama focului...dup-aia mergea impleticita prin casa si cu boticul in pamant....

    RăspundețiȘtergere
  18. @Adina: maine-poimaine imi fura tigarile.
    @Alice: acum sun la Protectia animalelor ;)

    RăspundețiȘtergere