miercuri, 17 august 2011

La birt la mine-n sat

La mine-n sat, eu sunt jupân.

Unii mai strâmbă din nas că cică-s venetic, dar în general sunt iubit de toate categoriile sociale.
Babele bete suspină languroase după mine, moşnegii stau cu mine la vorbă dacă le dau ţigări, copiii uliţei - că n-avem străzi - aleargă după nenea să le mai dea bani de acadele, fiicele satului zâmbesc cu dedesubturi de fiecare dată când îmi pun pe mine budigăii cei scurţi.

Şi toate astea se întâmplă de fiecare dată când ies din curte la cumpărături.

***

La mine-n sat, toate se întâmplă la birt.

Vrei ceva de mâncare? - de-acolo iei. Ai nevoie de pempărşi la copchil? - are tanti de la birt. Ai prea mulţi bani şi te mănâncă undeva? - bagă la păcănele în birt. Vrei să te-mbeţi criţă? - bineînţeles că tot acolo e de mers.

D'apăi unde-n altă parte?

***

La mine-n sat, tanti de la birt le ştie pe toate.

Despre mine ştie sigur că sunt o persoană de dimineaţă la cât de crispat mă prezint în faţa ei pentru hârtie igienică.
Are ea oleacă de psihologie în ea - mă serveşte imediat!

Despre nevastă-mea ştia sigur când vine perioada aia a lunii.
Tot eu mă prezentam în faţa ei după olueiz ultra, dar îşi închipuia femeia că nu sunt pentru mine mai ales că nu eram deloc crispat în momentele alea.

Acum am scăpat - aşteptăm un copil - dar cică vine destul de repede şi-apoi o iau iar de la capăt cu absorbantele.

***

La mine-n sat, eu sunt considerat lovetar.

Cheltui într-o zi la birt cam cât cash se adună într-o lună de la restul satului.
Ceilalţi iau pe datorie - la caiet.

Tanti de la birt încă nu ştie cum mă cheamă, dar cred că nici nu m-ar întreba dacă aş vrea să iau pe câră.
La câtă mulţumire are pe faţă când scot bacnota de 100, m-ar trece imediat pe caiet drept:
Băieţelul blond şi frumuşel care dă "Bună ziua" la sosire şi zice "Mulţumesc" la plecare. Şi apoi mai dă o dată "Bună ziua" peste cinci minute că iar a uitat nevastă-sa că mai e nevoie de ceva. De mulţumesc nici nu mai zic - zice el chiar dacă nu cumpără nimic: 12 lei.
Are dreptate.

***

De ce vă zic eu vouă toate astea?

Să mor dacă ştiu!
Aşa mi-a venit...


7 comentarii:

  1. Da paparazzi in sat nu aveti? La ce personaj monden esti ma mir!!
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Auzi, tu vezi ca indiferent cum o dai, trebuie să le dai câte ceva?! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Birtul...singura afacere profitabila in vreme de criza... :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca nu ai luat niciodata pe datorie de la birt, e clar ca esti considerat "lovetar".

    RăspundețiȘtergere
  5. @Alice: de paparazzi am uitat sa scriu. Vine un articol mintenas!
    @Iulia: corect, dar in ultima vreme am cam ramas dator, numai babele din sat au primit ce-au vrut...
    @Cristi: la mine-n sat nu e criza, pur si simplu oamenii nu vor sa umble cu cash la ei...
    @Adina: asa e, incerc sa corectez treaba asta. Trebuie sa fiu si eu in rand cu lumea.

    RăspundețiȘtergere
  6. A,si in sat esti idolul femeior! Ai grija sa nu te trimita nevasta prea tarziu la cumparaturi ca s-ar putea sa ti-o iei de la fiii satului!

    RăspundețiȘtergere
  7. @Ela: pai crezi ca femeile de la mine din sat imi pot rezista? Ai dreptate, cu fii satului nu e de glumit. De obicei, pe inserat iau si ghioaga la mine.

    RăspundețiȘtergere