luni, 21 martie 2011

Viorel Diaconescu

Soţii Diaconescu atrăgeau privirile tuturor ca un magnet, era imposibil să nu întorci capul după ei.

Viorel era înalt, bine clădit, cu mustaţă pe oală şi păr lunguţ, ondulat, dat după urechi.
Mignonă şi frumuşică, cu părul drept, brunet şi tot timpul prins în coadă la spate, Cezara dădea impresia că se ascunde de lume în braţele uriaşului.

Când am aflat că bărbatul urcă pe femeie ca să facă copii, primul meu gând s-a dus la tanti Cezara.
Săraca femeie, mi-am zis!

***

Viorel veni acasă într-o seară rupt de beat, se aşeză la masă în bucătărie şi îi ceru nevestei să-i facă mămăligă.
Cunoscându-l de nebun la băutură, Cezara se execută fără să crâcnească.

- Grijania mă-tii, asta-i mămăligă? Ia mai fă una!

Toată noaptea a muncit femeia.
După jumătate de sac de făină şi vreo 50 de mămăligi, Viorel a adormit într-un târziu cu capul pe masă.

***

Că tot suntem numai noi aici şi nu ne aude nimeni, nu mi-e ruşine să recunosc că la mine în casă cântă găina.
Soţia mea vine cu ideile, le discutăm îndelung şi apoi ea decide.

Rare au fost cazurile în care s-a luat după gura mea, tragem ponoasele şi acum de pe urma acestor greşeli.
Nu mă deranjează că acasă mă calcă nevasta în picioare, atâta timp cât în lume eu sunt cocoşul.

Când o mai ia gura pe dinainte, am grijă să-i atrag atenţia într-un mod subtil:
-Draga mea, faci o mămăligă când ajungem diseară acasă?


Delicată cum o ştiţi, soţia mea clipeşte lung şi rar, aplecând uşor capul înainte a iertare.

22 de comentarii:

  1. CCN (CCM fost CCR)21 martie 2011 la 11:41

    Excelent! Felicitari maestre !
    Dar cu vecinu' Lataianu cand ne incanti?
    P.S. Ai codait canili!?

    RăspundețiȘtergere
  2. @CCN: L-oi codai cand pui si tu un comentariu critic si constructiv.
    Bine ca mi-ai amintit, Lataianu o sa apara in curand.

    RăspundețiȘtergere
  3. CCN (CCM fost CCR)21 martie 2011 la 12:16

    De fapt Viorel a vrut "sa o puna de mamaliga".
    Tanti n-a inteles.
    Problema de comunicare.
    Parerea mea.
    P.S.Ai codait canili!?

    RăspundețiȘtergere
  4. @CCN: Asa mai vii de-acasa.
    P.S. Inca nu...

    RăspundețiȘtergere
  5. N-are importanta cine ia deciziile atata timp cat sunt decizii bune si ai de castigat de pe urma lor.

    Eu cunosc pe cineva care zice tot timpul: Da, da, da. Dar la urma face tot ce-i trece ei prin cap. :))

    RăspundețiȘtergere
  6. @Cristi: bun, bun, vad ca v-am impins la confesiuni. Era vorba de prietena / sotia ta, nu?

    RăspundețiȘtergere
  7. Sa stii ca o admir sincer pe sotia ta cum reuseste ea sa te faca sa crezi ca ideile ei sunt cele mai bune, ba de multe ori sa te faca sa crezi ca a fost chiar ideea ta!
    Cu toate ca e cu ceva anisori mai mica decat mine ,eu inca iau lectii.Sotul meu e din categoria celor descrisi de Cristi.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Ela: nici macar nu ai observat cat de abil sunt cand o pun sa lupte pentru fiecare idee. Normal ca cedez bucuros la urma, doar eu tre' sa traiesc cu ea!
    Hai cu confesiunile, v-am spus ca suntem intre noi aici.

    RăspundețiȘtergere
  9. Sotii Diaconescu;frumoasa si bestia.Au fost vecinii mei de bloc pe care i-am admirat mereu:foarte discreti,mereu impreuna tinandu-se de mana,copii frumosi si reusiti.
    Am fost socata cand am auzit faza cu mamaligile.Cu adevarat aparentele inseala!

    RăspundețiȘtergere
  10. @Ela: Poate faza cu mamaligile e doar o barfa rautacioasa.

    RăspundețiȘtergere
  11. CCA nu mai stie de unde a auzit faza cu mamaligile,dar ce a putut sa-mi confirme a fost faptul ca Viorel era tare prost la bautura!

    RăspundețiȘtergere
  12. @Ela: e bun si CCA asta la ceva. Deci barfa e confirmata.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce face sotia ta este arta..subscriu si eu talentului ei de convingere, la fel imi desfasor si eu activitatea acasa...si la fel, in lume el e cocosul, ce trebuie sa stie toata lumea ca nu e asa de fapt??:D

    RăspundețiȘtergere
  14. @Alice: fetele se perfectioneaza in aceasta arta de la varste fragede. Ma uit la fiica-mea cum ne manipuleaza de pe-acuma!

    RăspundețiȘtergere
  15. Da, Gabi. Toate consoartele inteligente asa fac. Te aproba, dar tot cum gandesc ele fac pana la urma. :))

    RăspundețiȘtergere
  16. @Cristi: of, femeile astea! Nu poti cu ele, nu poti fara ele.

    RăspundețiȘtergere
  17. Accident f. grav la Iasi!Un tranvai donat in decembrie 2010 din Elvetia a facut armonica 6 masini si 2 autobuze in Copou,la Biblioteca Centrala.Bilantul este de un mort si trei grav raniti.

    RăspundețiȘtergere
  18. @Ela: http://ziaruldeiasi.ro/local/accident-teribil-cel-putin-un-mort-dupa-ce-un-tramvai-fara-frane-a-spulberat-mai-multe-masini-in-fundatie~ni768d

    RăspundețiȘtergere
  19. @Alice: de fapt nevasta-mea are dreptate :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Am trait intr-o casa in care mama a fost si gaina si cocos. Ea cu ideile, ea cu munca, ea cu platile, ea si cu salariul lui tata :) [El a facut naveta toata tinerestea, iar de la o varsta i-a convenit situatia.]
    Observand cele de mai sus, am decis ca eu voi schimba macazul. Vorbesc cu barbatul meu mereu si il conving ca ideile mele sunt cele mai cele, dar il implic si pe el. Are responsabilitati - si se tine de ele, asa ca, reusesc si eu sa ma detasez de unele-altele.
    In afara casei, suntem pe picior de egalitate. Mi se pare firesc sa nu ma ratoi la el de fata cu strainii, dar nici nu plec capul. Iar daca greseste el... ce, n-ati mai vazut barbati care sa faca mamaliga? :)

    RăspundețiȘtergere
  21. @Anda: parca ai descris-o pe nevasta-mea =)).

    Am vazut destul de des barbati care s-o puna de mamaliga si la propriu si la figurat in acelasi timp.

    RăspundețiȘtergere