vineri, 24 iunie 2011

Puiuţ de comunist

Spre deosebire de voi, eu am avantajul că am fost fan înrăit al blogosferei timp de 5 ani înainte să mă bată soarele în cap şi să mă hotărăsc să-mi trag blog la rândul meu.

Nu o spun cu trufie, nu sunt eu genul, doar vă îndemn să staţi pe aproape că aveţi ce învăţa.

***

Îmi plac blogurile cu puternică amprentă personală şi în mod deosebit articolele "veşnice", alea ce nu depind de factorul timp şi rămân interesante şi peste 10 ani.
Din păcate, prin însăşi formatul lor specific, blogurile au un mare neajuns: nu-ţi mai citeşte nimeni în veci şi-n pururi articolele mai vechi de o săptămână.

Dezavantajul vădit e că orice sclipire de moment se pierde în neant.
Avantajul e că, fiind la început, vă puteţi permite să experimentaţi fără teama de a vă face de ruşine.

Important e să vă găsiţi într-un final stilul vostru propriu şi personal, ajustat din când în când în funcţie de feedback-ul primit de la aplaudaci.

***

În blogosferă, nu mai e nimic nou de inventat.
E similar cu ce se întâmplă pe partea software, unde orice idee inovatoare ai avea, o cauţi pe net şi găseşti câteva zeci de progrămele similare, mult mai bine făcute decât ai putea tu să le faci vreodată.

Încurajator e că, aşa cum încă se fac bani buni pe partea de programare, e loc destul pentru toată lumea în blogosferă.
Stând atât de mult pe celelalte bloguri, înveţi şi aplici chiar fără să îţi dai seama pe blogul tău ceea ce ai învăţat.

Eşti bun, continuă, nu eşti bun încă, învaţă de la alţii...


***

Nu sunt de acord cu ideea că vei reuşi mult mai repede să ridici capul dacă îţi creezi un blog de nişă.
Nişă, nişă, dar trebuie să fii un geniu în domeniul respectiv şi mai trebuie să şi atragi cu ceva.

Asta dacă nu cumva te cheamă Tolontan şi te ştie deja toată lumea.

***

Mie îmi place sportul la nebunie.
Normal ar fi să stau geană pe blogul lui Tolontan, cu toate analizele lui pertinente.

Căcat, nu pot să-l citesc, nu mă atrage cu nimic!
Nici măcar sexual nu mă simt atras.

În schimb, are extrem de mult trafic pe blog, din punctul meu de vedere are un blog extraordinar.
Bravo lui!

De gustibus non est disputandum (tr. Nu te poţi căca în gustul omului).

***

Eu încă mă chinui să-mi găsesc stilul ăla propriu şi personal.
Am dat-o în bară de atâtea ori până acum, dar nu m-am descurajat (încă).

Zilele astea mi-am amintit de Jeg, dacă tot i-am furat ideea cu campania "Dăruieşti şi câştigi".
Puiuţul de comunist, cum l-a botezat băselu, a adunat în acest mod bani pentru turul României pe bicicletă.

Mi s-a făcut puţin dor şi am trecut pe la el.
E puţin descurajant la cât e de bun, e înfricoşător de bun, deci vi-l recomand din toată inima.

***

Dacă tot e vineri, mai jos aveţi un filmuleţ de-al Jeg-ului drept teaser:



Uichend fain, tuturor!

9 comentarii:

  1. Pentru a aminti de postarile din trecut, uneori fac legaturi in postarile prezente.
    Mai adaug la final - "Citeste si"/ "Vezi si"... postari care, intr-un fel sau altul se aseamana/ sunt o continuare a ceea ce am scris azi.
    Am facut si o eticheta care se numeste "Re..." - in fiecare luna aleg vreo sapte scrieri mai cu mot din anii trecuti, aceeasi luna.

    In alta ordine de idei - daca nici tu nu ai scrisul ala propriu si personal... nu stiu cine! Uite - exista, de la mine, si critici pozitive! Go go go! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. @Anda: asta arata ca majoritatea sunt postari vesnice. Ce mi-a placut la "Re..."-ul tau e ca nu te-ai schimbat absolut deloc cu trecerea vremii.
    Am incercat si eu acelasi procedeu o vreme, problema e ca nu prea ma regasesc in postarile mele mai vechi.
    Eu nu am primit niciodata de la tine critici negative, doar pozitive au fost. Multumesc mult de incurajari!

    RăspundețiȘtergere
  3. :)
    Man, te salut!

    Depinde de fiecare in ce scop si-a luat "teren in virtual". Daca vrei sa faci bani, te straduiesti sa faci bani. Poate fi o reusita, sau doar o experienta fara vreun castig material... ci intelectual, sentimental etc.
    Daca te comenteaza unii pe la tembelizor traficul este asigurat, poti scrie toate ineptiile posibile si "imposibile".

    Asadar, de vrei musai bani din virtual, fa-ti o pila pe la tembelizor sau pe la radio... si afacerea ta este pusa pe picioare.

    Vikend maret!

    RăspundețiȘtergere
  4. Aleluia,avem internet! Multumim, Gabi Rotaru!
    Eu in stadiul asta sunt... Tot ce-mi doresc e sa treaca Rares pe la noi,sa mai ucida niste virusi.

    RăspundețiȘtergere
  5. Gabi, faza e că articolele alea mai vechi d eo săptămână ți le rezolvă optimizarea seo corectă :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Dragul meu informatician,ma bucur pt. tine ca ti-ai tras cont pe twitter,dar la mine pe calculator dupa titlu apare spatiu gol. Aceeasi problema e si cu ultimele comentarii,care pana ieri apareau cuminti pe banda din dreapta ecranului.
    Lamureste-ma si pe mine cine-i vinovat,tu sau calculatorul meu?

    RăspundețiȘtergere
  7. @Andrei: nu m-am referit deloc la bani, succesul in blogosfera nu se masoara asa. Sa fim seriosi, principalul motiv pentru care ne-am deschis blog e dorinta de a ajunge cunoscuti. Intelectual, sentimental, material, toate astea vin dupa...
    @Cristi, Carmen: o saptamana usoara!
    @Ela: cu mare placere, altfel ramaneam fara aplaudaci. Zii lui Rares sa treaca si pe la mine. Am rezolvat problema cu spatiile goale. Nu e vina mea, dar totusi imi cer scuze.
    @Iulia: din experianta mea, traficul de pe motoarele de cautare nu sare de 5% si de obicei 1% din ei raman pe blog. Cam putin sa ma chinui pe partea asta :)

    RăspundețiȘtergere