luni, 25 aprilie 2011

Dimineaţă

- Scoală, omule! E deja opt jumate.

"As' noapte ai adormit o dată cu copiii şi acum mă împingi cu piciorul. Poate vrei să-ţi fac şi micul dejun!", îşi zise Radu cu năduf.

Se ridică din pat c-o durere surdă în moalele capului, clătinându-se buimac de pe un picior pe altul, cu ochii după ibricul de cafea. "Vaca dracului, iar a scurs ibricul până la zaţ. Nici măcar nu s-a obosit să-l spele sau să-l pună în chiuvetă... "

Ca în fiecare dimineaţă, ezită o secundă la gândul sinucigaş să-şi facă doar o ceşcuţă pentru el. "Mama mă-sii, de scandal mi-e mie acuma? - asta mă face cu ou şi cu oţet o săptămână întreagă dacă îndrăznesc. Fierbi odată, bre, că-mi duduie capul."

Luă cu scârbă periuţa de dinţi veche de vreo patru luni şi se uită în oglindă, plin de spumă albă pe la gură. "Whitening fresh, pe dracu! Nu mai scot eu galbeneala de la tutun din dinţi nici cu mama lui proces verbal. Nu înţeleg la ce mai stă nevastă-mea câte-o oră în faţa stand-ului de pastă de dinţi, toate-s la fel de proaste. De unde mi-au mai apărut şi coşuri pe frunte? Parc-aş fi la adolescenţă. Adevărul e că nu prea m-am mai spălat pe faţă în ultima vreme. Cum să mă spăl dacă săpunul e la baia cealaltă? Hm, tre' să mă bărbieresc azi."

Cafeaua era tot fierbinte, turnă în ceşcuţă puţină apă rece. "Iar ia gust de rahat, dar decât s-o aştept să se răcească... Bine că nevastă-mea o găseşte numai bună, anumit aşteaptă în pat că sunt sigur că i-a sărit deja somnul. Cum termin ţigara, hop şi ea pe terasă."

Pentru a mia oară, îşi dori să nu se mai gândească la serviciu, dar fără succes. "Dacă vrei să-ţi iasă ceva cu adevărat bine, împarte toată treaba la oameni şi stai, dracului, cu ochii pe ei! Dar parcă pot? Cât o să mai trag ca boul la jug? Nu-mi rămâne timp nici măcar să trec pe la fiecare. Care stă şi-o freacă în pantă, care se blochează ca vaca şi mai rău face... Şi eu aflu mult prea târziu de toate tâmpeniile lor."

La ţigară mai înţelegea, dar, ca în fiecare zi de luni, gândurile nu-l lăsară liniştit nici pe budă. "Tâmpiţii ăştia de sus bagă termene din burtă. Nu-i bai, că şi eu îmi las destul timp, dar, dacă ar fi puţin mai organizaţi, să pună prioritatea corectă la fiecare sarcină, n-aş mai fi aşa de ocupat. He, he, poate e mai bine aşa, arătăm că se munceşte la noi!"

Nevastă-sa apăru la a doua ţigară, umflată de somn, cu capotul aruncat neglijent peste pijamale.

- Iar te-ai trezit târziu şi-mi vii la opt noaptea acasă! - răbufni ea din senin. Trebuia să te bărbiereşti de aseară, tu nu te uiţi cum arăţi? Bine că ai putut sta până târziu, văd ca berea ai terminat-o!

- Bună dimineaţa şi ţie, draga mea! Oricum aveam programate întâlniri până târziu!

Mai bombăni puţin în barbă, dar apoi se trânti în braţele soţului.

- Nu treci pe-acasă la masa de prânz? - rosti ea cu subînţeles. Copiii nu sunt pe-acasă...

"Mda, până la urmă n-a început atât de prost săptămâna asta" gândi el mai relaxat. "Îi spun lui Augustin să mă acopere în caz că întreabă cineva de mine. Ei, şi dacă întreabă, ce? N-or putea aştepta o oră?"

Va urma.

2 comentarii:

  1. Nu se poate!Te apuci sa scrii si literatura? Ai uitat ca la orele de romana te ascundeai sub banca (atunci cand tema pt. acasa era o compunere) si te rugai s-o puna profu pe Bogdana sa citeasca,ea fiind cea mai talentata si avand textele cele mai lungi?
    Ori oi fi semanand cu tati,care la varsta a doua s-a apucat de pictura ,de scris poezii de dragoste si de publicat rebusuri?
    Oricum eu, ca o sora buna ce-ti sunt, iti urez succes si promit ca te voi urmari ca si pana acum(spre disperarea lu' barbatu-meu,care s-a saturat sa legene copchilu' cat eu stau la calculator).

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos!:) chiar m-am simtit bine sa citesc aceste randuri...cred ca am sa revin sa citesc continuarea! :)

    O zi faina sa ai!

    RăspundețiȘtergere