marți, 31 mai 2011

Legătură privată, pe naiba!

Da, sunt zdruncinat, recunosc cinstit, dar e mai mult din cauza muncii.
Cum serviciul meu nu vă interesează, m-am gândit să-mi vărs frustrările pe blogosferă.

***

Povestea începe pe vremea când mă jucam cu puţa-n ţărână, bebeluş blogosferic ce descoperea cu entuziasm o lume nouă şi fascinantă.

Sari de pe-un blog pe altul, te entuziasmezi când dai de unul foarte bun, te ambiţionezi când dai de vreo postare bunicică pe unde nu te aşteptai, te chinui să compui un comentariu atât de interesant încât să sară tot internetul pe blogul tău.
Dar nu sare nimeni...

Şi-atunci ce poţi să faci? - te milogeşti de link exchange pe ici, pe colo.
Cu lacrimi pe obraji şi cu gura plină de sânge, îţi dai seama că ai nimerit în cercul celor înţepaţi, oameni care-şi păzesc blogroll-ul ca pe ciolan, personalităţi mult prea mândre să se uite la un puţoi neica-nimeni ce nu realizează cât de mult au muncit ca să ajungă unde au ajuns.

Astfel, eşti nevoit să te îndrepţi spre alte zări unde dai cu mare uimire de oameni adevăraţi - bloggeri care, chiar dacă au state vechi de blogăreală, te întâmpină cu braţele deschise şi te ajută la fiecare pas.

***

Unde voiam să ajung?

Aha! - deci, una dintre cele mai perverse facilităţi ale Wordpress-ului e legătura privată, eu n-am ştiut de ea până nu mi-am tras al doilea blog.
Adicătelea, eu te am în lista mea dar nu te public, să nu care cumva să mă vază vecinii că te-am adăugat în blogroll.

Mă uitam eu uimit prin statistici că tot intră pe la mine vechi cunoscuţi de care încercam să uit, fără să bată la uşă, fără să mă aibă în listă, fără să comenteze, fără să mă înjure măcar, deci fără nici un scop.
Îmi ziceam că s-or folosi de vechile mele comentarii, dar nu-mi apărea în statistici link-ul de la postarea respectivă.

Într-un final mi s-a aprins beculeţul cu legătura privată, însă nu înteleg cu nici un chip care e rostul, de la ce s-au luat.

***

Propun să facem o listă cu motivele posibile, mai adăugaţi şi voi dacă mai ştiţi altele:

1. Te găsesc cât de cât interesant, dar deja m-ai scos din blogroll.
- Soluţia e foarte simplă: dacă tot mă citeşti zilnic, atunci ştii că te adaug în blogroll de la primul comentariu pertinent. Încearcă!

2. Ca un blogger mare şi tare ce sunt, îţi trimit ping-uri zilnice în sensul că îţi apreciez munca, dar într-un mod privat.
- Ţin să te anunţ că ping-urile tale sunt extrem de jignitoare, dacă nu chiar batjocoritoare, mă fac să mă simt ca un căcat. Te rog să încetezi!

3. Intru zilnic la tine în speranţa că ai dat ortul popii sau că măcar ai dat-o în bară cu vreo postare.
- Eu pot fi extrem de violent când sunt călcat pe coadă, ai grijă să ne intersectăm cât mai puţin în viaţa asta!

***

Uf, parcă m-am mai uşurat!

9 comentarii:

  1. Uite asa mai afla omul lucruri noi. Habar n-aveam de chestia asta privata. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. M-ai băgat în ceaţă. Ce pinguri anonime omule, ce linkuri private? Lămureşte-mă şi pe mine că eu am wordpress dar se pare că nu ştiu nimic. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Oricum, no offence, but blogger sucks. Cel puţin în ultima vreme mulţi s-au mutat căci a făcut probleme, eu m-am mutat la prima problemuţă, acu 1 an şi ceva. Şi nu regret nicicând.

    RăspundețiȘtergere
  4. Deci eu nu stiu ce-s alea legaturi private..si am neuronul prea obosit ca sa mai si caut un raspuns...
    Numai bine Gabi!

    RăspundețiȘtergere
  5. --- Raspunsuri in stare de ebrietate ---
    @Cristi: mai dureaza pana ofera si blogspot-ul optiunea asta, oricum nu e pe stilul tau :)
    @Jo: vezi ca pentru fiecare legatura ai in partea dreapta "Pastreaza aceasta legatura privata". Asa finuta cum te stiu, nu ma asteptam sa stii despre ce e vorba. Mda, si eu consider ca blogger sucks, am de gand sa mut tot calabalacul pe wordpress. Ma cam sperie ca sunt foarte stricti in privinta widget-urilor externe daca nu ai domeniu propriu.
    @Alice: neuronul meu mai e si zdruncinat pe deasupra. Cred ca tre' sa le facem cunostinta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Bun, se pare ca ceata de afara a ajuns si aici pe blog pentru ca habar nu am despre ce vorbesti. Adica, am inteles ce ai explicat, mi-am facut o idee, dar nu prea ii vad rostul. Iar daca nu ii vad rostul nu pot sa zic nici vreun motiv pentru care ai face asa ceva. Saaaau, ba da - esti prea smecher in ale blogaritului si te-ai gandit ca ar fi cool sa testezi serviciul si apoi sa-l lasi activat, asa de sanchi, sa vada lumea ca tu ai habar.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ah, acum l-am zărit. Eu am wordpress în engleză dar am văzut că există chestia asta la introducere link. Mi se pare aberant, aşa mai degrabă te introduce cineva într-un reader pur şi simplu. Cât despre apreciere, merci frumos. Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu inteleg de ce continui sa fii surprins!Nu asa e si in viata reala?Prietenii sunt putini,relatiile se intretin cu multa cu munca ,rautaciosi, malitiosi ,invidiosi,cata frunza si iarba.
    Pe de alta parte ai doar cateva luni de blogarit si probabil ca unii-ti testeaza seriozitatea.Increderea se obtine cu greu si necesita timp.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Irina: e adevarat ca ma cam dau smecher din cand in cand. Deasemenea e adevarat ca in cazul asta m-ai prins cu mata-n sac. Faza e ca am categoria asta cu blogosfera si trebuie sa mai scriu ceva si pe domeniul asta. Ramane totusi intrebarea pentru ce ai folosi legaturile astea private.
    @Jo: de acord, e ABERANT.
    @Ela: ai dreptate cu prietenii, in blogosfera e ca in viata. Eu as prefera sa-mi testeze altceva.

    RăspundețiȘtergere