vineri, 25 martie 2011

Dezlegare la peşte

Astăzi e Buna Vestire, zice Carmen să nu care cumva să vă certaţi că o să aveţi necazuri tot anul.

Eu nu prea-s dus pe la biserică şi, în totală necunoştinţă de cauză, am comis-o deja.
Asta e, nu mai sunt decât vreo 9 luni până la sfârşitul anului.

***

Unii dintre noi tânjesc după crap la cuptor umplut din belşug cu legume şi ciuperci.
Să fie primit, am făcut deja toate demersurile necesare.

Va fi o schimbare bună după atâtea pulpe de pui şi ceafă de porc la tavă.
Ca tot românul, nu ţin post, dar dacă astăzi e musai, pun şi eu un peşte pe masa creştinească.

***

Am înţeles că nea Jiji a cerut azi şi dezlegare la împreunat.
Să sperăm că duhovnicul lui îi aprobă cererea, oile au fost cam neliniştite în ultima vreme.

***

Era o vreme când încercam să o impresionez pe viitoarea mea soţie fiindu-i alături în post şi rugăciune.
Mama n-avea nimic deosebit de mâncare pe-acasă, aşa că am apelat la familia ei.

Soacră-mea luase ieftin o juma' de sac de leurdă de la piaţă, fusese o primăvară ploioasă.
Două zile am băgat în mine: salată de leurdă, leurdă prăjită, sarmale cu leurdă, ciorbă de leurdă, leurdă cu leurdă.

La final, mi-am anunţat iubita pe un ton oficial că renunţ la post deoarece mă simt ca o vacă.
Rumegam seara din instinct şi aveam deja stomac tetracameral cu burduf, ciur, foios şi cheag.

20 de comentarii:

  1. :)
    Mi-a placut!
    In mod special, epilogul.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Andrei: bine-ai venit pe ulita noastra. Mai poftim!

    RăspundețiȘtergere
  3. La cat de buna zice Carmen ca-i leurda, macar erai o vaca mai sanatoasa si cu imunitate crescuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Ela: de leurda zic de bine aia de la natura armonioasa, nu Carmen.
    Sa stii ca ma simteam sanatos ca un bou, acum imi dau seama de ce.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sincer, mie nu imi place leurda! Post tin si eu cand si cum pot! Oricum mai important e ”celalalt” post...nu cel de mancare!

    RăspundețiȘtergere
  6. Pardon,Carmen ne povesteste de sarbatoarea de Buna Vestire."Armonia naturii" ne-a laudat leurda!

    RăspundețiȘtergere
  7. @Alice: aia a fost singura data cand am mancat leurda. "Celalalt" post e mai important sau mai greu de tinut?
    =))

    RăspundețiȘtergere
  8. Ai peste la cuptor?Vin si eu azi pe la voi:P

    RăspundețiȘtergere
  9. @Adina: de aia am dat sfoara-n tara. Te asteptam!

    RăspundețiȘtergere
  10. Pentru un somn linistit mestecati inainte de culcare cateva frunze de leurda.
    Efect garantat.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Dr. OZ: Multam de sfat, dom' doctor, mai ales ca e gratis.
    De mirosul dingura cum scapam? Pasta de dinti nu face fata.

    RăspundețiȘtergere
  12. @CCN: ce ti-a placut, pestele, leurda sau articolul?

    RăspundețiȘtergere
  13. Leurda n-am mancat pana acuma, dar nu-i timpul trecut! :))

    RăspundețiȘtergere
  14. @Cristi: n-ai pierdut nimic, te asigur eu.

    RăspundețiȘtergere
  15. :D soacra-ta te-a îndopat cu leurda, pentru binele fiicei... ca uite, ti-ai sunat iubita si i-ai spus ca te simti "ca o vacă" :))
    PS: multumesc pentru "reabilitare" Asa este, eu cu leurda nu am nici o legatura! ;)

    RăspundețiȘtergere
  16. @Carmen: bine-ai venit pe ulita noastra.

    RăspundețiȘtergere
  17. eu cred ca te simteai ca un bou. vaca in nici un caz. (finalu' cu tetracameralu ramane valabil si la boi)

    RăspundețiȘtergere
  18. @Anonim: eu imi amintesc ca ma simteam exact ca o vaca.
    Se pare ca am uitat sa mentionez a doua pereche de mameloane.

    RăspundețiȘtergere
  19. ”celalalt” post e si mai important si mai greu de tinut!

    RăspundețiȘtergere