vineri, 5 decembrie 2014

HD, full HD

Mi-am tras televizor. Mai exact, tevelizor, cum zice fiică-mea. Sau 'izor, cum zice fecior-miu, dar numai când are el chef.

Primul televizor nou-nout, luat cu banu' jos. Banii de pâine. Pâinea de la gura copiilor mei.

L-am întrebat pe şoferul limuzinei mele, care mă duce în fiecare zi la serviciu cu maşina lui personală, dacă-i adevărat că încă mai tine la copiii mei, aşa scumpei cum sunt ei, şi a zis că da, bineînteles, că şi el se miră, având în vedere ce tată au, dar oricum în privinta tatălui nu poti fi niciodată sigur sută la sută.
Păi, şi atunci, îl lasă inima să-i lase să moară de foame? Nu mă-mprumută şi pe mine până-n salariu?

Că, adicătelea, în principiu da, dar cât îmi trebuie? Cum cât? Cât un televizor!
HD, full HD, cu Smart TV şi WiFi ready de la firma aia cu viata-i frumoasă, să nu facem reclamă mascată că ne caută negreşit CNA-ul internetului şi poate şi DNA-ul politicienilor, dacă primim foloase necuvenite de la LG, poate-poate dau şi ei ceva.

Probabil că luat aşa, după caracteristici, omul a gândit că n-are de unde să-mi dea destul ca să-mi ajungă să dau de mâncare la copii.
Am încercat eu s-o dau cotită, că nu m-a ajuns aşa mult, că l-am luat de vinerea neagră, dar nu m-am putut abtine, sta-le-ar lor reducerile în gât de hoti ce sunt toti, cum au făcut ei reduceri de 30% după ce le scumpiseră în prealabil cu 50, mai ales că eu n-am prins router-ul ăla la 3 lei, că doar n-am pile sau actiuni la ei să mă anunte din timp c-o să greşească, să spăl şi eu în tara asta un ban murdar în mod cinstit.

Cică nu, că şi-a dat omul seama că l-am luat la chilipiruri, dar tot n-are îndeajuns, să-mi dea mie atât de mult.
Băi, oameni buni, voi vă dati seama în ce hal ne-a adus Monta ăsta, dacă până şi cel mai lovetar amic de-al meu n-are cash să dea de la atâtea investitii?! Indicatorii aştia economici nu "greşeşte" niciodată, puteti confirma cu Goise Muran dacă nu mă credeti, da-i-ar lui D-zeu sănătate cu toptanul, că simpatic le mai zice de la tevelizor.

Nevoit să schimb strategia, m-am decis să infiltrez reteaua de bogătani de la serviciu.

Mi-am tras HD, full HD! am urlat din toti bojocii de cum am intrat pe uşă. HD?! Depăşit, tată! Dădeai un ban grămadă şi îti luai 4X, frate, ca oamenii. Cum ce-i ăla 4X?! Cel mai tare shit de pe piată, rezolutie de x pe y, cu toate că se vede pe fata ta că tu oricum n-ai simti diferenta. Dar are Smart, Smart TV! m-am tinut eu tare pe pozitii. O fi având, dar 3D are? Ce să fac eu cu 3D-ul, să arunce ăia în mine cu mâncare?! Şi de WiFi ready aveti ceva de comentat? Cică da, că e doar ready şi trebuie să mai dau bani pe o sculă de WiFi să nu mai fie ready, care oricum îmi ocupă aiurea un port USB, celelalte două la rândul lor fiind ocupate prin definitie de tastatura şi mouse-ul wireless. Ce port, ce wireless? Eu am HD, full HD, prieteni!

Atunci mi-au aplicat lovitura de gratie: ce diagonală are? 32 inci?! 80 de centimetri?! Ha, ha, 80 de cm am eu acasă, la monitorul calculatorului, bunica-mea are 101 şi stă la garsonieră. Ha, ha, ce să zic, sunteti amuzanti de nu mai pot de râs, le-am dat eu cu tifla, trecând strategic la contraatac, râdeti de un om necăjit, care n-are să dea mâncare la copii!

Cu un gest teatral, am scos arma mortală din buzunar: mobilul. Un glisaj scurt de deblocare, mâna sus cu wallpaper-ul la înaintare şi dă-i slalom printre birouri. Ia, uitati-vă, oameni buni, ce scumpei sunt ei, mititeii, cum se tin ei doi de mânută, cu zâmbetul ăla plin de sperantă pe fată, şi tăticul lor n-are de unde să le dea de mâncare până la salariu!

N-au făcut fată la asalt, săracii... Au căzut în capcană unul după altul, ca muştele, puteam să fac de 2-3 ori tevelizorul numai din primul rând de birouri.

Eu, unul, n-aş face asta niciodată. Ce, dom'le, unii se simt bine, fac copii, se uită la HD, mănâncă pâine de sparg, şi altii trebuie să plătească?! Unde mai pui că, aşa cum mă ştiu ei pe mine, sunt slabe şanse să vadă vreun ban înainte de sărbători.